,,







slutspurtsveckan tar andan ur mig, och jag skriver på en novell om att vara så skoltrött att ögonrfansarna klibbar ihop sig av omotivation på morgonen. helst av allt vill jag ha ett jullov utan julafton och ett nyår utan att ha en födelsedag innan. jag vill pulsa genom snö i tunna strumpbyxor utan att frysa och jag vill ta ett hål till i örat bara för att jag kan. jag vill inte tänka på hur man skriver en debattartikel om vindkraft och jag vill inte ha en ensam natt mellan tisdagen och onsdagen. 
mycket man vill med andra ord, men lik förbannat så kyler snön ner mina ben till en ljuslila färg, och jullovet kommer vara hets mellan olika högtider lika säkert som att mörkret kommer äta upp mig imorgon natt. men drömma kan man alltid.
 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0